zui > forbruger

Barney Gumble (27.09.2007, 21:17)
Rasmus M. Jensen skrev:

> og klage over at den sælges til lavere pris... du er da en klaphat...


Beklager, men jeg har en smule svært ved at tage dine kommentarer
seriøst. Kunne du ikke smutte over i politikgruppen og brokke dog over
at reglerne nu engang er som de er? Du vil føle dig som en fisk i vandet
i den gruppe.

Du kan også læse lidt om problemstillingen her, hvis det bare er
forsteålsen af reglerne du har problemer med:



> og nu klager du så over at det er for sjældent at varen sælges til
> normalpris...


Nej. Men jeg tvivler på du nogensinde vil forstå hvad jeg mener.

>> Det gør min også snart! Håber der kommer endnu flere varianter end de
>> 2 de kører med nu.

> det gør der da helt sikkert når du sender din "klage" ind til dem...


Jeg tror de 2 ting er uafhængige af hinanden.

BG
Rasmus M. Jensen (27.09.2007, 21:24)
Barney Gumble wrote:
> Rasmus M. Jensen skrev:
>> og klage over at den sælges til lavere pris... du er da en klaphat...

> Beklager, men jeg har en smule svært ved at tage dine kommentarer
> seriøst.


likewise...

> Du kan også læse lidt om problemstillingen her, hvis det bare er
> forsteålsen af reglerne du har problemer med:
>


problemstilling??
bottomline: du får varen til en lavere pris end _hvis_ du skulle have betalt
normalprisen, som vi nu har fået bevist rent faktisk opkræves...!
Barney Gumble (27.09.2007, 21:33)
Rasmus M. Jensen skrev:

>> Beklager, men jeg har en smule svært ved at tage dine kommentarer
>> seriøst.

> likewise...


Det ses tydeligt.

> problemstilling??
> bottomline: du får varen til en lavere pris end _hvis_ du skulle have betalt
> normalprisen, som vi nu har fået bevist rent faktisk opkræves...!


Nej jeg får ikke nogen vare til en lavere pris. Jeg fik i dag varen til
100 kr. som var det jeg ville give for den. Normalprisen ER 100 kr. og
derfor er det vildledning, når Føtex påstår at normalprisen er 120 kr.

Er det virkelig så svært at forstå?

BG
Max (27.09.2007, 22:22)
Hej

> Nej jeg får ikke nogen vare til en lavere pris. Jeg fik i dag varen
> til 100 kr. som var det jeg ville give for den. Normalprisen ER 100
> kr. og derfor er det vildledning, når Føtex påstår at normalprisen er
> 120 kr.


Hvad var det lige Carina fortalte dig før ?
Barney Gumble (27.09.2007, 22:25)
Max skrev:
> Hej
>> Nej jeg får ikke nogen vare til en lavere pris. Jeg fik i dag varen
>> til 100 kr. som var det jeg ville give for den. Normalprisen ER 100
>> kr. og derfor er det vildledning, når Føtex påstår at normalprisen er
>> 120 kr.

> Hvad var det lige Carina fortalte dig før ?


At hun for første gang i denne uge har set produktet til 120 kr.

Hvad var det lige jeg skrev?

At jeg aldrig havde set produktet til 120 kr.

Baseret på _min_ lokale Føtex giver det: Pris i 100 % af tilfældene =
100 kr.

Baseret på Carinas Føtex giver det (et skøn): Pris i 90 % af tilfældene
= 100 kr. Pris i 10 % af tilfældene = 120 kr.

Forklar mig gerne på forståeligt pædagogisk dansk, hvordan du får
NORMALprisen på dette produkt til at være 120 kr.

Jeg tar' hatten af får dig hvis det lykkedes!

BG
Frøken Jensen (27.09.2007, 22:36)
On 27/09/07 17:49, in article fdgjf2$1dun$1, "Rasmus M.
Jensen" <rmje03flafflaf> wrote:

> Barney Gumble wrote:
> du er jo bare sur over at skulle slippe en 20'er mere... og hvor er det
> liiiige at snyd kommer ind i billedet...


Det er snyd at kalde normalprisen for tilbud.
Tilbud forudsætter at det pågældende produkt normalt bliver solgt til en
højere pris.
Barney Gumble (27.09.2007, 22:50)
Frøken Jensen skrev:

> Det er snyd at kalde normalprisen for tilbud.
> Tilbud forudsætter at det pågældende produkt normalt bliver solgt til en
> højere pris.


Den får du ikke Rasmus og Max til at hoppe på! ;)

BG
Max (27.09.2007, 23:15)
Hej

> Jeg tar' hatten af får dig hvis det lykkedes!


Jeg opgiver på forhånd.

Jeg kan godt se din pointe, men tror ikke rigtig du kommer
nogen vegne med det.

Og strengt taget så kan du jo lade være med at handle i
Føtex og fortælle dem hvorfor du gør det, det tror jeg har
en vis virkning. Desværre falder de fornærrede danskere
jo for det der normal pris trick. De har de gjort så længe
jeg kan huske tilbage, helt tilbage til tiden hvor det ikke
hed tilbud, men kontantrabat, katalogpriser, listepriser
og den slags.

Vi er for få til at gøre noget ved det, så lær at leve med det,
betal prisen hvis du mener den er rimeligt uanset hvad de
kalder den.

Og nu skriver du at du vil skrive til forbrugerrådet, ja hvis de
vinder flere sager mod erhvervslivet, ja så bliver de såmændt
nok lukket af den regering vi har i disse år.

Men skriv til dem og meld tilbage med svaret, så kan det jo
være vi var flere der skulle skrive.
Barney Gumble (27.09.2007, 23:25)
Max skrev:

> Jeg kan godt se din pointe, men tror ikke rigtig du kommer
> nogen vegne med det.


Det kan der sikkert godt være noget om.

> Og strengt taget så kan du jo lade være med at handle i
> Føtex og fortælle dem hvorfor du gør det, det tror jeg har
> en vis virkning.


Både og. Jeg har jo sådan set rost produktet og er også villig til at
betale de 100 kr. for det. Før 1. januar 2007 var én af mine svagheder
mfl. § 6 om ulovlig tilgift. Den blev næsten overtrådt i lige så stor
stil (kun næsten). Her vandt erhvervslivet desværre kampen, så den
paragraf blev droppet og nu skal vi som forbrugere både betale den
reelle pris for varen, men oveni skal vi også betale for det lort som
bliver "givet gratis". Det synes jeg er en meget ærgelig udvikling.

> Desværre falder de fornærrede danskere
> jo for det der normal pris trick. De har de gjort så længe
> jeg kan huske tilbage, helt tilbage til tiden hvor det ikke
> hed tilbud, men kontantrabat, katalogpriser, listepriser
> og den slags.


Vi er enige! Folk VIL snydes!

> Vi er for få til at gøre noget ved det, så lær at leve med det,
> betal prisen hvis du mener den er rimeligt uanset hvad de
> kalder den.


Jeg lever med det. Det var en ting jeg længe har bidt mærke i, og
foranlediget af den nyelige tråd om før/efter-priser herinde fik jeg den
idé at høre hvad Føtex selv kunne finde på af udenomssnak. Hvis det
lykkedes mig at få dem til at skrive normalpris 100 kr. og sælge dem til
det, så ville det da også være lidt sjovt.

> Og nu skriver du at du vil skrive til forbrugerrådet, ja hvis de
> vinder flere sager mod erhvervslivet, ja så bliver de såmændt
> nok lukket af den regering vi har i disse år.


Jeg ved ikke om jeg overhovedet orker at skrive til Forbrugerrådet
(eller Forbrugerombudsmanden set det vist formelt skulle være til).
Synes ikke min sidste henvendelse til dem blev behandlet som den skulle
(den drejede sig om Merlins ulovlige brug af ordet "garanti").

> Men skriv til dem og meld tilbage med svaret, så kan det jo
> være vi var flere der skulle skrive.


Jeg skal se hvad det bliver til. Det kan være jeg lige skal vente nogle
dage, for nu sker der sikkert det, at der i morgen kommer 20 tråde om at
folk har set "Middag for 2" til 120 kr. i deres Føtex :)

BG
Carsten Riis (28.09.2007, 00:00)
Carina skrev den 27-09-2007 20:35:

>> I dag blev det til Roastbeefen ;)

> Det samme her :)


usenet-middag for 2

gad vide hvad føtex skal have for det.

:-)
Martin M. Pedersen (01.10.2007, 22:34)
Barney Gumble wrote:
[..]
> Inden jeg spørger forbrugerrådet hvad de synes om sådanne metoder skal
> jeg derfor høre Føtex ad, om det er Føtex' generelle politik at
> prisfastsætte på denne måde.


God ide. Det er ulovligt og de store kæder gør det hele tiden.

/Martin
alexbo (02.10.2007, 10:36)
"Martin M. Pedersen" skrev

>> For et par måneder siden ændrede Føtex normalprisen til 119.95 kr. men
>> har siden udelukkende solgt "Middag for 2" på tilbud til 99.95 kr.


> God ide. Det er ulovligt og de store kæder gør det hele tiden.


Nu viste det sig jo at det ikke er rigtigt, og Barney har også ændret sine
"udelukkende" og "aldrig solgt til", det er nu blevet "jeg har ikke set".

Det er nok lige tyndt nok til en klage.

mvh
Alex Christensen
aase.charif (21.02.2018, 20:28)
Effektiv og hurtig service praler de med i Føtex min bare.. i Middelfart ...ventede i køen næsten et kvarter ..kun 2kasser åben.. hvornår får de dog selvbetjenings kasser der også ...
Thomas Corell (22.02.2018, 10:11)
aase.charif wrote:
> Effektiv og hurtig service praler de med i Føtex min bare.. i
> Middelfart ...ventede i køen næsten et kvarter ..kun 2kasser åben..
> hvornår får de dog selvbetjenings kasser der også ...


Eller flere kasse medarbejdere.

Jeg går ind på og klikker "Kundeservice", hvor
har du ledt ?
Bertel Lund Hansen (22.02.2018, 10:20)
Thomas Corell skrev:

>> Effektiv og hurtig service praler de med i Føtex min bare.. i
>> Middelfart ...ventede i køen næsten et kvarter ..kun 2kasser åben..
>> hvornår får de dog selvbetjenings kasser der også ...


> Eller flere kasse medarbejdere.


Jeg handler i Fakta. Der er ventetid ikke noget problem. De har
nemlig sloganet "Vi vil så gerne have at du bliver lidt længere".

Lignende emner