zui > fritid.* > fritid.bil

Mcwm (12.12.2010, 21:42)
Efter at have søgt en del på nettet, dog uden at finde hvad jeg søger,
vil jeg lige høre om andre har følt behov for at anskaffe det samme.

Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.

Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx
en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.

Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?

Venligst
Mcwm
Henning (12.12.2010, 22:00)
>Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx
>en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
>tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.


Hvad med bilens originale donkraft? Den er oftest tilpasset bilens
design:-)
Mcwm (12.12.2010, 22:07)
Den 12-12-2010 21:00, Henning skrev:
>> Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx
>> en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
>> tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.

> Hvad med bilens originale donkraft? Den er oftest tilpasset bilens
> design:-) Skørter ;-) Det er jo en DAME!


Venligst
Mcwm
Andersen [3650] (12.12.2010, 22:10)
Den 12-12-2010 21:07, Mcwm skrev:
> Den 12-12-2010 21:00, Henning skrev:
> Skørter ;-) Det er jo en DAME!
> Venligst
> Mcwm

Ja og hvis den så samtidig er skamsænket, så beder man selv om
problemerne ;oP
KASO (12.12.2010, 22:14)
"Mcwm" <newsFJERN> skrev i meddelelsen
news:nz2d
> Efter at have søgt en del på nettet, dog uden at finde hvad jeg søger, vil
> jeg lige høre om andre har følt behov for at anskaffe det samme.
> Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
> almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.
> Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx en
> værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg tvunget
> til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.
> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?
> Venligst
> Mcwm


Næhh - men hvad med
måske lidt hjælp fra
?
Allan Møller (12.12.2010, 22:17)
> Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
> almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.
> Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx en
> værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg tvunget
> til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.




Omkring side 16 men tror nu ikke det er til at betale for "almindelige"
mennesker.

Allan
Ib Jakobsen (12.12.2010, 23:30)
Den 12-12-2010 20:42, Mcwm skrev:

> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?


Hvad med dette?:



Kan være du selv skal samle linket.

Har en gang leget med noget tilsvarende. Den løftede nemt en Opel
Commodore fri på alle fire hjul. :-)
Morten From Søndergaard (12.12.2010, 23:41)
On Sun, 12 Dec 2010 20:42:21 +0100, Mcwm <newsFJERN>
wrote:

>Efter at have søgt en del på nettet, dog uden at finde hvad jeg søger,
>vil jeg lige høre om andre har følt behov for at anskaffe det samme.
>Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
>almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.

De kan købes her:
den koster dog
væsentlig mere end jeg havde forestillet mig.
Ole Gaarde Kristensen (13.12.2010, 04:19)
"Andersen [3650]" <FJERNaa> skrev i en meddelelse
news:a2c3
> Ja og hvis den så samtidig er skamsænket, så beder man selv om problemerne
> ;oP


Synes nu aldrig jeg har haft problemer med skamsænkede damer :-)
Per (13.12.2010, 07:49)
Mcwm wrote:
> Efter at have søgt en del på nettet, dog uden at finde hvad jeg søger,
> vil jeg lige høre om andre har følt behov for at anskaffe det samme.
> Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
> almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.
> Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at
> fx en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
> tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på
> plads.
> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?


Hej !

Den billige løsning til dit problem, hvis de kan være der for skørter mv :-)



Så kan du køre en lille smule op ad rampen og således få plads til din
donkraft.

Jeg bruger selv sådan en rampe, da jeg næsten ikke kan komme til, når bilen
skal løftes.

mvh. Per
Hans Paulin (6310) (13.12.2010, 09:25)
Mcwm forklarede den 12-12-2010:
> Andre med samme problem


På min (sænkede) Camry er den originale perfekt hvorimod en værksteds-
er for høj...
folmer (13.12.2010, 09:59)
On Sun, 12 Dec 2010 21:07:07 +0100, Mcwm <newsFJERN>
wrote:

>Den 12-12-2010 21:00, Henning skrev:
>Skørter ;-) Det er jo en DAME!


>--


Det der kunne jeg godt være interesseret i at samtale lidt om.

Jeg har et simpelt spørgsmål. Du skal bare svare ja eller nej.

Er den BMW du kører i original hele vejen igennem?
Mcwm (13.12.2010, 11:18)
Den 13-12-2010 08:59, folmer skrev:
> On Sun, 12 Dec 2010 21:07:07 +0100, Mcwm<newsFJERN>
> wrote:
> Det der kunne jeg godt være interesseret i at samtale lidt om.

Der går der vist politiker i dig Folmer. Samtale er ikke at man
begrænser den anden i at udtale sig ;-)

> Jeg har et simpelt spørgsmål. Du skal bare svare ja eller nej. Se ovenfor.


> Er den BMW du kører i original hele vejen igennem?

Da BMW ikke sælges med skørter som dækker over de originale huller til
donkraften, så er svaret nej, i sin korte form. At den tidligere ejer
har valgt de skørter, kan man kalde en fejl fra hans side. Dog er alt
der er lavet på den, noget som gør den kønnere i mine øjne, med visse
bieffekter ;-)

Som du ser, kunne det være et kort svar, man det undlod jeg så fordi du
*ville* have et sådant ;-)

Venligst
Mcwm - i den lange udgave
Mcwm (13.12.2010, 11:22)
Den 12-12-2010 22:30, Ib Jakobsen skrev:
> Den 12-12-2010 20:42, Mcwm skrev:
> Hvad med dette?:
>
> Kan være du selv skal samle linket.
> Har en gang leget med noget tilsvarende. Den løftede nemt en Opel
> Commodore fri på alle fire hjul. :-)


Den er sgi fin. Får de den hjem som lovet og holder prisen på små 500
kr. så er det en absolut vinder. Ingen tvivl.

Tak for linket!

Venligst
Mcwm
folmer (13.12.2010, 11:42)
On Mon, 13 Dec 2010 10:18:16 +0100, Mcwm <newsFJERN>
wrote:

>Den 13-12-2010 08:59, folmer skrev:
>Der går der vist politiker i dig Folmer. Samtale er ikke at man
>begrænser den anden i at udtale sig ;-)


>--


Du kan da sige lige hvad du vil.

>--


>Se ovenfor.
>Da BMW ikke sælges med skørter som dækker over de originale huller til
>donkraften, så er svaret nej, i sin korte form. At den tidligere ejer
>har valgt de skørter, kan man kalde en fejl fra hans side. Dog er alt
>der er lavet på den, noget som gør den kønnere i mine øjne, med visse
>bieffekter ;-)


>--


Er det så nu jeg kan konkludere, at der på et eller andet tidspunkt er
tilkøbt uoriginale karrosseridele til lige netop den BMW du kører i,
med det formål at forskønne modellen, samt evt. score en højere
hastighed eller noget andet fartrelateret?

Du kan stadig nøjes med at svare ja eller nej.

Er det ikke sandsynligt at ingeniørerne hos BMW har fået mest muligt
ud af det givne produkt?

Kan man konkludere, ud fra de givne oplysninger, at der er forsøgt
opnået en fartforøgelse af en eller anden art?

Hvis der svares bekræftende på dette spørgsmål, så vil jeg også gerne
have klarlagt, om det fra nogen BMW-føreres side (jeg understreger
nogen), skønnes, at det potentiale den omtalte model er udstyret med
fra fabrikken, ikke er tilstrækkeligt til at tilfredsstille disse
specifikke BMW-føreres trang til fart, eller at kunne med en fart der
opfylder hastighedsbegrænsningerne på det danske vejnet?

Hvis du skulle få den opfattelse at visse spørgsmål kan opfattes som
ledende, så har du helt ret.

>--


>Som du ser, kunne det være et kort svar, man det undlod jeg så fordi du
>*ville* have et sådant ;-)


>--


Naturligvis.

Lignende emner